Aldığımız ürün kusurlu çıkarsa ne yapmalıyız?
Satın aldığınız ayakkabılar hatalıysa, iki ayrıntılı sınırlama dönemi içinde Tüketici Tahkim Komitesi’ne başvurabilir ve şikayetinizi kaldırabilirsiniz.
Yasal iade hakkı kaç gün?
Tüketici, gerekçe vermeden ve cezai bir durum olmadan on dört gün içinde geri çekilme hakkına sahiptir. Bu dönem malların “malları” tesliminden satın alınacaksa; “Hizmet” satın alınacaksa, hizmet sözleşmesinin belirlendiği andan itibaren başlar.
Ayıplı malın iadesi nasıl yapılır?
Kusurlu malları nasıl iade edebilirsiniz? Satın alınan ürün, yanlış mal olan tüketiciye dönmesini istiyorsa ürünü iade edebilir. Bu geri ödeme şirket tarafından kabul edilmezse, Tüketici Tahkim Kurulu’na başvurabilirsiniz.
Mağazadan alınan ürün iadesi kaç gün sürer?
Koşullar belirtilirse satın aldığınız ürünü döndürebilirsiniz. Bazı dükkanlar, 15 (on beş) gün içinde koşulsuz satın alınan ürünü alırken, bazı mağazalar ürünü 7 yedi gün içinde koşulsuz ve diğerleri de aynı gün kurtarır.
Kusurlu ürün kaç günde iade edilir?
1. 6502 No’lu Tüketici Yasası uyarınca, alıcı, yasal ve cezai sorumluluk olmadan teslimat tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde ödeme hakkını kullanarak satın alınan ürünü iade edebilir.
Ayıplı mal süresi ne kadar?
Bu süre, daireler veya resmi tatiller için taşınmaz mülkün teslimat tarihinden beş yıl sürer. Satıcının, satın alınan mallarla satın alınan mallar hariç, ikinci el ile satışlarda hatalı mallar için sorumluluğu, bir yıldan az ve konut veya tatil amaçlı hareketsiz mülkte olamaz.
Ayıplı mal aldığımızda neler yapmalıyız?
Bu seçim haklarında tüketicilerin hukukunun 11. maddesi; Fiyatın geri ödenmesi de dahil olmak üzere sözleşmeden geri dönüş, malları utanmaz bir felaketle değiştirme veya fiyat azaltma veya ücretsiz bir onarım için başvurma hakkına sahiptir.
Mağazanın iade almama hakkı var mı?
Tüketici korumasını korumak için 6052 sayılı yasada tüketiciler, işten satın alınan ürünleri görerek geri çekme hakkını almamıştır. Yasaya göre, dükkanlar tarafından satılan ürünleri sebepsiz yere iade etme yükümlülüğü yoktur.
Hangi durumlarda iade kabul edilmez?
Kalite, hızlı bir şekilde kötüleşen mallar/hizmetler ve son kullanma tarihi açısından hızlı bir şekilde kötüleşen mallar/hizmetler, mevcut mallar/hizmetler kopyalanabilecek tüm yazılım ve programlardır.
6 ay içinde bozulan ürün iade edilir mi?
Hizmetin yasal onarım süresi ve tüketicilerin hakları konusunu veya iade hakkını iade etme hakkını alır almaz ilk 6 ay içinde geri dönme hakkı.
Kusurlu ürün nereye şikayet edilir?
Tüketici tahkim komiteleri ve tüketici mahkemeleri, tüketicinin mal veya hizmetleri satın aldığı veya tüketicinin ikametgahının bulunduğu yerde.
Ayıplı mal satıcıya nasıl bildirilir?
Utanç inşası herhangi bir forma maruz kalmadığından, bir telefon veya karşılıklı kelime oluşturmak mümkündür. Bir utanç duyurusunun konu olmadığının kanıtı forma tabi değildir. Tüm olası kanıtlarla ilgili kanıtlar mümkündür. Utanç duyurusu dava açarak da yapılabilir.
Geri iade almayan mağaza nereye şikayet edilir?
ALO 175. “Bakanlık Bakanlığı’nda kurulan ALO 175 Tüketici Danışma Hattı,“ Tüketicilerimizin sorunlarına yönelik çözümlerin sorumlu yetkililere sunulduğu ve tüketici anlaşmazlıklarının çözülmesi için başvurmaları gerektiği talimatı verdiği bir “Çağrı Merkezi IELTLIE’dir.
Tüketici iade hakkı kaç gündür?
Çünkü 29188 sayılı Mesafe Satış Yönetmeliği çerçevesinde, sadece mesafe satışında uygulanabilecek taşınma hakkı: MSY Madde 9; (1) Tüketici, bir sebep vermeden ve cezai bir durum ödemeden on dört gün içinde sözleşmeden çekilme hakkına sahiptir.
Satıcı iade yok diyebilir mi?
Hayır, yapamazsın. Yasaya göre no.
Aldığım ürün hatalı çıkarsa nereye başvurulur?
Şahsen veya avukat aracılığıyla; Tüketici Bilgi Sistemi (TüB bakiyeleri) ve tüketici tahkim komiteleri elle veya elektronik olarak post veya elektronik olarak e-devlet kapısı aracılığıyla yapılabilir. Bu bağlamda, sözel başvurular tüketici tahkim komitelerine yerleştirilemez.
Kusurlu ürün nereye şikayet edilir?
Tüketici tahkim komiteleri ve tüketici mahkemeleri, tüketicinin mal veya hizmetleri satın aldığı veya tüketicinin ikametgahının bulunduğu yerde.
Ayıplı mal şartları nelerdir?
Hatalı mallar hakkında konuşmak için, sözleşme tarafından kabul edilen mallar teslim edilmelidir, mülkün türü ve kalitesi nedeniyle malların taşıması gereken özellikler eksik olmalıdır. Bu nedenle, mal miktarının eksikliği utanç değildir.
Tüketici mahkemesi masraflarını kim öder?
Süreç ücretleri, davayı kontrol etmek için mahkeme için yasal olarak ödenmesi gereken masraflardan biridir. Kural olarak, davacı açılacak her durumda müzakere ücretlerini ödemelidir.