Teker bilyası bozulunca ne olur?
Aracınızdaki göbek arızalarını kolayca tespit edebilirsiniz. Göbek bilyesi arızalanmaya başladığında, tekerlekten uğultu sesi duyulabilir. Zamanla ön ve arka göbeklerde aşınma ve yıpranma meydana gelir. Bu tür sorunlar, sürekli olarak ağır yük taşıyan ve düzenli bakımı düzenli olarak yapılmayan araçlarda daha yaygındır.
Ön teker bilya arızası nasıl anlaşılır?
Göbek bilyası bu arızalardan herhangi biriyle karşılaştığında, tekerleklerden vızıltılı ve rahatsız edici bir ses gelecektir. Araba tekerleğinin dönüş hızı arttıkça ve yavaşladıkça, azalan ve artan bir ses üretilecektir. Bu ses, göbek bilyasının yukarıdaki arızalardan biriyle karşılaştığını gösterir.
Teker bilyası ne işe yarar?
4- Göbek bilyası, otomobillerde dönme veya sürtünme etkilerini azaltmak, aşınma ve enerji kaybını önlemek için göbeklerdeki yataklara yerleştirilen, tekerlek veya aks yatağı adı verilen parçayı içeren hammaddesi çelikten yapılmış küçük yuvarlak bir parçadır.
Teker bilyası tamir edilir mi?
Göbek bilyası torna operatörü tarafından tamir edilir. Kasım 2023 fiyatı araca göre değişmekle birlikte 500 ile 700 lira arasında değişmektedir. Tamir edilmezse hemen dağılmaz ve kullanıldığında büyük bir sorun teşkil etmez.
Uğultu sesi porya nedir?
Vızıltı sesi vitesle ilgili değilse, yani sürüş sırasında gaz pedalına bastığınızda veya bıraktığınızda ses değişmiyorsa ve vites boşa alındığında bile ses duyuluyorsa, büyük ihtimalle tekerlek yataklarından geliyordur. Buna göbek bilyası da denir.
Rulmanın bozuk olduğu nasıl anlaşılır?
Araç bir yöne çekiyorsa ve araçtan uğultu sesi geliyorsa tekerlek yatağının arızalı olduğunu gösterir. Ayrıca, tekerlek yatağı arızası yaşayan tek kişi siz değilsiniz. Araçtaki ABS sistemi düzgün çalışmıyorsa ve ışıklar yanıyorsa, tekerlek yataklarında bir sorun vardır.
Aks uğultu yapar mı?
Arızalı aks kafasının sesleri ve gürültüleri: Aracınız dönerken veya hızlanırken gıcırtı, uğultu veya tıklama gibi alışılmadık sesler çıkarıyorsa, bu aks kafasının hasarlı olabileceğinin bir işaretidir.
Teker bilyası değişimi kaç saat sürer?
Bir tekerlek bilyasını değiştirmek için gereken süre, araç modeline ve bilyanın konumuna bağlıdır. Ortalama olarak, değiştirme işlemi birkaç saat sürer.
Porya bilyası titreme yapar mı?
Göbek yatakları: Aşınmış veya hasarlı göbek yatakları hem titremeye hem de uğultuya neden olabilir. Göbek bilyalarını değiştirmek sorunu çözecektir. Amortisörler ve yaylar: Arızalı amortisörler veya yaylar süspansiyon sisteminizin düzgün çalışmamasına ve titreşime neden olabilir.
Aks bilyası arızası nasıl anlaşılır?
Bir göbek bilyası veya aks yatağı arızasını nasıl tespit edersiniz? Aks yatağı hasarlıysa, genellikle sesli bir uyarı olur. Bir arıza, uğultu veya vızıltı sesiyle kolayca tespit edilir. Hız arttıkça, uğultu sesi doğru orantılı olarak artar.
Ön teker bilyası nedir?
Tekerlek bilyalı göbeği, tekerleklerin dönme hareketini akstan tekerleklere aktaran önemli bir parçadır. Göbekteki bilyalı aynı zamanda fren diskleriyle de çalışır.
Baskı balata bilyası ne işe yarar?
Debriyaj bilyesinin işlevi, vites değişimleri sırasında motoru ve şanzımanı ayırmaktır. Debriyaj basıldığında, parça volana yaklaşır, debriyaj basıncını içeriye doğru iter ve serbest bırakır.
Teker bilyası neden ses yapar?
Zamanla ve engebeli yollarda kullanımla bozulan Prya bilyesi, araçta hızla dönmeye başladığında uğultu sesi çıkarır. Aslında bu uğultu zamanla o kadar artar ki araçta kalmak dayanılmaz hale gelir. Göbek bilyesi, araç viteste veya boştayken bile uğultu yapmaya devam eder. Başka bir deyişle, tekerlek döndüğü sürece uğultu devam eder.
Teker bilyası garantiye girer mi?
Aracın kullanımından dolayı aşınan kayışlar vb. filtreler, yağlar, sıvılar, ampuller, silecekler ve benzeri parçalar gibi aksamlar, sarf malzemeleri, ayrıca kauçuk parçalar, tekerlek bilyaları ve contalar gibi yol koşullarından dolayı zarar görebilecek parçalar ve bu sebeplerden dolayı ortaya çıkabilecek ayar, malzeme ve işçilik maliyetleri…
Tekerlek yataklama rulmanı nedir?
Rulmanlar nelerdir? Rulmanlar, ürünün doğrusal hareket sırasında rulman olarak taşınmasını sağlar. LFR veya RV rulmanlar ve cıvatalardan oluşurlar. LFR veya RV rulmanlar, indüksiyon milleri üzerinde kayarak doğrusal hareketlere izin veren rulman elemanlarıdır.
Aks bilyası arızası nasıl anlaşılır?
Bir göbek bilyası veya aks yatağı arızasını nasıl tespit edersiniz? Aks yatağı hasarlıysa, genellikle sesli bir uyarı olur. Bir arıza, uğultu veya vızıltı sesiyle kolayca tespit edilir. Hız arttıkça, uğultu sesi doğru orantılı olarak artar.
Amortisör bilyası bozulunca ne olur?
Bu parçanın hasar görmesi durumunda ön aksamın özellikle amortisör ve kulenin üst kısımları olmak üzere diğer parçaları hasar görerek araç hareketleri ve direksiyon hareketleri sırasında sağa sola hareket etmesine neden olabilir.
Porya bilyası titreme yapar mı?
Göbek yatakları: Aşınmış veya hasarlı göbek yatakları hem titremeye hem de uğultuya neden olabilir. Göbek bilyalarını değiştirmek sorunu çözecektir. Amortisörler ve yaylar: Arızalı amortisörler veya yaylar süspansiyon sisteminizin düzgün çalışmamasına ve titreşime neden olabilir.
Rulman dağılması nelere yol açar?
Yataklar çeşitli nedenlerle mekanik yorgunluk yaşarlar. Bunun belirtileri arasında yatak yüzeyinden parçacıkların ayrılması yer alabilir. Yataktaki yuvarlanan elemanlar destekleyici yüzeyle temas ettiğinde kayma gerilmeleri oluşur. Bu gerilmeler yüzeydeki belirli noktalarda çatlaklar oluşturur.